Blog
-
Een avond in de natuur
6 oktober 2014Ik heb afgelopen weekend 2 panorama foto's van de Hulshorsterzand zodanig bewerkt dat ze op een normale fotoverhoudingen afgedrukt kunnen worden. Deze foto's heb ik te koop gezet in de webshop. Gister avond was ik met Nikon Club Nederland in de Natuurpark Lelystad voor bronst fotografie. Ik heb maar 1 hert op de foto weten te krijgen, verder heb ik wel een aantal ooievaars en een otter op de foto weten zetten.
Lees meer >> | 175 keer bekeken
-
Lange sluitertijd
29 september 2014Afgelopen zaterdag avond 27 sepember was ik voor een paar uur in Rotterdam voor een avond en nacht fotografie. Ik doe wel vaker avond en nacht fotografie in een stad, op zig is dat niet zo bijzonder. Ik heb een goed statief en met een lange sluitertijd is op dat punt is het niet zo lastig. Gisteren was ik nog in de Leuvenumsebos langs de Hierdensebeek, om aangezien ik sinds afgelopen zetedag een grijsfilter heb heb ik met een langere sluitertijd gewerkt waardoor er meer beweging en reflektie in het water komt. Ik heb 4 foto's van gisteren te koop staan.
Lees meer >> | 304 keer bekeken
-
Paddestoelen
21 september 2014Vandaag ben ik maar eens naar de Leuvenumsebos geweest. Om aangezien het herfst is heb ik maar paddestoelen op de foto gezet.
Lees meer >> | 179 keer bekeken
-
Weer een foto weekend
8 september 2014Afgelopen weekend had ik weer een foto weekend. Afgelopen zaterdag was ik met een aantal leden van Nikon Club Nederland in Twente voor macrofotografie en gisteren was ik in de leuvenumsebos bij de Hierdensebeek. De Hierdensebeek word momenteel weer de loop aangepast, de waterstand was weer wat lager zo dat er een waterval weer zichtbaar was. Op een anderpunt van de beek had ik de camera in combinatie van flitsersen en triggerset, om dat ik een triggerset heb gebruikt moest ik de flitsers handmatig(manual) instellen. De camera had ik maar dan ook voor de verandering maar volledig handmatig ingesteld, de reden was meer dat ik onder de bomen stond en de lens richting licht had gericht.
Lees meer >> | 188 keer bekeken
-
Paarse Ermelose hei
1 september 2014Gisteren was ik nog op de Ermelose hei wat nog paars is. De paarse begind nu wel van de hei af te gaan. De Ermelose schaapskudde liep ook weer buiten waar van ik ook een paar foto's heb gemaakt. Toen de kudde weer naar de kooi terug ging kwam de kudde op me af, beter gezegd ging de kudde om me heen waar door ik midden in de kudde stond. Op zich was het ook niet de bedoeling dat ik midden in de kudde terecht kwam maar meer aan de zijkant van de kudde. Ik kon wel een paar schapen van dicht bij kon fotograferen. Een aantal foto's zijn ook te bestellen.
Lees meer >> | 172 keer bekeken
-
Dutch Bird Fair
26 augustus 2014Afgelopen zaterdag was ik bij Dutch Bird Fair in de Oostvaardersplassen bij Lelystad.Qua weer had ik mazzel toen het regende zat ik lekker binnen. Ik heb er ook wat opgestoken. Vogels fotograveren zal het bij mij nooit wat worden maar er was onder andere een landschapfotograaf aanwezig die een lezing gaf en een paar merken zo als Nikon met hun spullen. Ik heb wel een excursie naar een volgel hut waar je normaal niet mag komen, ik heb er wel wat verschillen in de vogelsoorten gezien alleen welke het zijn moet je ij niet vragen. Je moet er meer in verdiepen.
Lees meer >> | 204 keer bekeken
-
Weekend weg
21 augustus 2014Afgelopen weekend was ik even een lang weekend in Deutsland. Ik had wel mijn camera bij me alleen heb ik niet ontzettend veel foto's gemaakt. Ik ben de omgeving nog even in geweest. De totaal aantal foto's was iets van 60 foto's in het hele weekend.
Lees meer >> | 166 keer bekeken
-
weer foto's
10 augustus 2014Vandaag ben ik weer eens in de Harderbroek geweest. Op zich was ik blij dat er een vogelkijkhut stond met een dak, het gerende namelijk. toen ik naar huis wilde dacht ik dat het met de regen wel kon maar toen ik eenmaal bij mijn fiets was begon het jammer genoeg behoorlijk te regenen. gelukkig was mijn camera droog gebleven om dat hij in mijn tas zat. een aantal foto's die ik heb gemaakt zijn ook te bestellen.
Lees meer >> | 205 keer bekeken
-
Binnen
6 augustus 2014Gisteren melde ik dus nog dat mijn boek volgende week pas binnen kwam. Vanmorgen kreeg ik dus een mail over de boek die ik gemaakt had dat die verzonden was. Kijk ik bij de track&tracé en blijkt het boek al bij de koerier in Apeldoorn te liggen. Ik heb het boek inmiddels binnen, het is wel een week eerder binnen dan gemeld. Mocht u ook een exemplaar willen hebben klik dan op de onderstaande klop.
Lees meer >> | 231 keer bekeken
-
Fotoboeken
5 augustus 2014Ik ben momenteel bezig met 2 boeken, eentje was ik vorige week al begonnen en eentje gisteravond. De boek waar ik vorige week mee ben begonnen zijn macro en close up foto's, de boek wat ik deze week mee ben begonnen zijn foto's uit Harderwijk. Beide boeken zijn groter dan de eerste boek die ik uit heb gebracht. De eerste boek die ik al uit heb zou je als het goed is eind volgende week in kunnen zien(de papieren versie dan). De 2 boeken waar ik mee bezig ben komen waarschijnlijk na de vakantie, ergens eind augustus of begin september uit, ze komen wel eens waar tegelijkertijd tijd uit.
Lees meer >> | 236 keer bekeken