Blog
-
Harderbroek
12 mei 2015Gister avond was ik nog in de natuurgebied Harderbroek. Ik wist dat er vogel, reeën, vossen en kikkers zaten. Ik heb een ree, een kiker en een aantal vogels. Het was zelfs zo dat er een vogeltje de vogelkijkhut in vloog terwijl ik er in zat. Toen ik het vogeltje voor het eerst zag zat hij nog wat ver weg meer te fotograveren.
Lees meer >> | 260 keer bekeken
-
BBQ schort
6 mei 2015Vandaag heb ik een pakketje barbecue schort binnen gekregen van Oypo met mijn eigen foto er op. Oypo is een site waar de fotografen hun foto's kunnen verkopen. De foto op de barbecue schort is van een paardenbloem die ik gemaakt in de Leuvenumsebos. Ik denk dat deze foto van een paardenbloem er op ook goed zal doen op een groot formaat canvas. Naast dat mijn foto's op een barbecue schort kan zou het ook op een tuinposter te krijgen. Ik zou zeggen laat de zomer maar beginnen.
Lees meer >> | 250 keer bekeken
-
falilieshoot
4 mei 2015Afgelopen vrijdag had ik een shoot van een familie die hun (groot)moeder voor haar 80ste verjaardag een foto wilde geven waar zij allemaal op staan. Het was gelukkig goed weer om buiten te gaan fotograveren. De hele familie staat er op en ik heb ook nog paar foto's per gezin kunnen maken. Gisteren was ik weer in de Leuvenumsebos voor een aantal foto's. Het was alleen jammer dat het gisteren regende, je kan op sommige foto's zien dat het heeft geregend. Deze foto's zijn te zien en te koop op https://
Lees meer >> | 236 keer bekeken
-
Bij een komst NCN
16 april 2015Gister avond was ik bij een clubavond van Nikon Club Nederland. Het was dit keer in Zwolle georganiseerd. Ondanks dat ik een foto of 3 heb gemaakt ging het toch over fotografie. We konden ook even bij praten onder genot van een kopje koffie, thee en/of glaasje fris. Het
Lees meer >> | 254 keer bekeken
-
Toch even een kort berichtje
8 april 2015Afgelopen paar dagen heb ik niet zo veel gedaan met fotografie. Eerste paasdag had ik bij Kootwijkerveen een aantal foto's gemaakt. Een deel van de foto's die op eerste paasdag nij kootwijkerveen zijn gemaakt zijn ook te bestellen(link). Verder was het rustig qua fotografie bij mij. Op het moment van het schrijven van deze blog is het bewolkt buiten. Op zich is het wel mooi defuus licht wat je hebt.
Lees meer >> | 212 keer bekeken
-
Flitskabel
3 april 2015Gistereen heb een TTL flitskabel ontvangen. Ik heb deze kabel genomen om macro en close up foto's te kunnen maken, voor het andere soorten fotografie heb ik een trigger set. De flitskabel is kort en geeft de gegevens van de camera door naar de flitser(TTL) en de triggerset kan ik de flitsers verder van de camera hebben om dat het draatloos is,het enige nadeel van de triggerset wat ik heb is dat ik de flitsers handmatig in moet stellen. Als ik een flitser op de flitskabel heb kan ik hem ook gebruiken als comander zodat ik naast deze ene flitser ook 3 anderegropen flitsers aan kan sturen. Een groep flitsers bestaat uit 1 of meer flitsers. De foto hier onder heb ik met behulp van de flitskabel gemaakt.
Lees meer >> | 275 keer bekeken
-
Fotografen beurs
29 maart 2015Gisteren was ik bij Professional Imaging in Nijkerk. Het was een beurs waar alles voor fotografie te vinden was. Naast dat er camera's, fotoprinters, lijsten en meer wat voor fotografie komt kijken kon je er ook lezingen volgen. Vandaag heb ik maar geen foto's gemaakt vanwege het slechte weer.
Lees meer >> | 232 keer bekeken
-
Binnen gekomen bestellingen
27 maart 2015Vandaag heb ik de bestelde foto's binnen gekregen. Deze foto's heb ik afgelopen zondag gemaakt heb op de Hulshorsterzand. Ik moet zeggen dat ze gelukt zijn ook al zeg ik het zelf. Je kan ze wel op een computerscherm bekijken alleen is op papier net even iets anders. Tegelijkertijd met de foto's heb ik ook een 2 stops grijsfilter binnen gekregen die ik besteldheb. Ik had al een 3 stops grijsfilter in mijn bezit. Ik kan beide grijsfilters op elkaar schroeven zo dat ik een 5 stops grijsfilter heb. Een grijsfilter is trouwens meestal om de sluitertijd te verlengen zo dat er beweging op de foto te zien is.
Lees meer >> | 208 keer bekeken
-
Toevoegingen fotoverkoop
26 maart 2015Vanmorgen heb ik nog een fotoproduct toegevoegd aan mijn verkoop van mijn foto’s. het gaat om foto’s op vurenhout. Het betreft hierbij een uitbreiding van de keuze mogelijkheid van de fotoproducten die ik aanbied. Vanmiddag heb ik nog 2 panorama foto’s van Harderwijk online gezet. Deze 2 foto’s had ik eerder dit jaar al gemaakt op basis van meerdere foto’s.
Lees meer >> | 191 keer bekeken
-
Hulshorsterzand
23 maart 2015Gisteren was ik nog op de noordelijke deel van de Hulshorsterzand. Ik was wel blij dat ik hoge schoenen aan had, de zand was redelijk mul ook al stoof het nog niet. Vanwege het mooie weer was ik niet de enige op de Hulshorsterzand te vinden. De vorige keer dat ik op dit deel van de zandverstuiving was lag er sneeuw en was het ook eens een stuk rustiger. De onder staande 2 foto's heb ik op de zandverstuiving gemaakt. Ik had wel een grijsfilter op mijn lens zitten.
Lees meer >> | 347 keer bekeken