• analoge foto's

    4 oktober 2016

    Afgelopen zaterdag had ik er over dat ik mijn negatieven heb opgehaald. Het zal ook leuk zijn om te tonen en dat doe ik in deze blog. De foto's zijn van de vischmarkt in Harderwijk. Ik heb een Nikon F65 met een Nikon 35-75mm AF-D gebruikt en het rolletje is een AFGA Vista plus.

    1

    2

    Lees meer >> | 215 keer bekeken

  • Negatieven opgehaald

    2 oktober 2016

    Onlangs heb ik de eerste rolletje weggebracht en gisteren mocht ik de negatief ophalen. Ik heb gelijk maar 6 foto's af laten drukken. Je kan zien dat het foto's zijn van een foto film zijn. ondanks dat zijn het toch geslaagde foto's geworden en valt toch niet tegen. Ik heb het maken van analoge foto's de smaak te pakken. Ik heb een aantal analoge foto's te koop aangeboden.

    Lees meer >> | 211 keer bekeken

  • Een wandeling

    18 september 2016

    Ik was vandaag weer eens in de Leuvenumsebos te vinden. Ik heb een boswandeling van gemaakt. Ik heb mijn analoge camera met statief mee genomen. Bij een van de foto's heb ik mijn grijsfilters gebruikt voor een lage sluiter tijd. Gezien ik met een analoge camera heb geschoten moet

    Lees meer >> | 202 keer bekeken

  • Eerste rolletje

    16 september 2016

    Vandaag heb ik de eerste foto rolletje weggebracht. Het is nu hopen wat voor foto's er uit komen. Het altijd een vraag bij analoge fotografie hoe de foto's zich ontwikkelen. Hellaas moet ik 3 weken wachten voor dat ik de foto's zie wat ook een nedeel is van de analoge fotografie is.

    Lees meer >> | 228 keer bekeken

  • Foto's

    9 september 2016

    Afgelopen week heb ik de prijzen van mijn foto's die ik te koop heb via oypo en mijn site aangepast. Het werd immers weer tijd om de prijzen aan te passen. Verder heb ik gisteren een filmpje gemaakt van foto's die ik in 2014 heb gemaakt. De foto's zijn van China licht festival toen in Utrecht. In filmpje is verder ook geen geluid te horen, voor een filmpje van iets meer dan 2 ninuten vond ik niet nodig om een muziekje onder te zetten. Het filmpje staat op You Tube en is via deze link te zien.

    Lees meer >> | 279 keer bekeken

  • Veluwse fotodagen

    6 september 2016

    Afgelopen zondag was ik bij de veluwse fotodagen in nationaalpark De Hoge Veluwe. Ik heb mijn auto bij de ingang bij Otterloo neer gezet. Om aangezien ik mijn eigen fiets bij me had heb ik het stukje in het nationaalpark gefietst. De Veluwse fotodagen was in het bezoekkers centrum in de centrum gebiet van De hoge Veluwe. Op de Veluwse fotodagen waren de bekende fotomerken aan wezig en waren lezingen van een aantal fotograven. Er waren ook een aantal workshops waar van ik aan eentje heb mee gedaan. Ondanks dat er wat buitjes vielen heb ik er niet zo gek veel last van de regen gehad. Al met al heb ik een leuke dag gehad.

    Lees meer >> | 218 keer bekeken

  • Prijzen analoge foto's

    1 september 2016

    Ik heb op www.oypo.nl/gerard-de-zwaan een prijslijst voor mijn analoge foto's. Ik heb besloten om voor de foto's die ik heb gemaakt heb met mijn analoge camera de bestellingen tot €10,00 verzendkosten te vragen. Het heeft er meer mee te maken dat ik voor mijn analoge came

    Lees meer >> | 206 keer bekeken

  • analoge camera

    19 augustus 2016

    Vandaag heb ik een analoge camera aangeschaft. Het is een Nikon F65 geworden. Wel eens waar een tweede hands toestel. Gelukkig zijn de fotorolletjes zijn wel nieuw en zijn nog steeds te koop, het laten ontwikkelen van de rolletjes duurt 1 week tot 3 weken. Je gaat met een analoge camera toch anders kijken voor dat je een foto maakt dat bij een digitale camera.

    Lees meer >> | 218 keer bekeken

  • foto verkoop

    16 augustus 2016

    Zo als jullie weten bied ik mijn foto's ook te koop aan. Het zijn de bekende kanalen als Oypo en werk aan de muur. Via werk aan de muur is het zelfs mogelijk om fotobehang te krijgen met een van mijn foto's er op. Ik moet toegeven dat via Oypo meer bekijks heb.

    Lees meer >> | 227 keer bekeken

  • wegwerp camera

    15 augustus 2016

    Gisteren had ik mijn wegwerp camera vol geschoten die ik op vakantie mee had naar Zweden. Om aangezien er nog een ouderwtse fotorolletje in zo'n wegwerp camera zit moest het toch volgeschoten worden. Ik heb maar een rondje Ermelose hei met de fiets van gemaakt. De hei is op dit moment goed paars. Wel een mooie reden om het fotorolletje vol te schietten. Het moet alleen nog ontwikkeld worden, alleen het ontwikkelen duurt al jammer genoeg al 3 weken. Even geduld dus en hopen dat het gelukt is.

    Lees meer >> | 226 keer bekeken

  • Meer blogs >>